maanantai 31. heinäkuuta 2017

Kenen idea oli...

...haluta kaarevat ikkunat?!? Ai mun... ei auta kun potkia itseään.. hehe.. Voin sanoa, että kahden ikkunan tekeminen on ollut eeppinen taistelu.
Who's idea was it to want bow windows for this shop?!? Oh..mine.. need to kick myself then.. heh..
I can honestly say that making these two windows has been an epic battle.

Homma alkoi tikkujen keittämisellä, varovasti käänsin ne kaarelle gessopurkin ympärille yöksi kiinni.
It started with cooking wooden bits for a while. I then carefully bent them around my gesso jar and attached to dry overnight.

Siis oikeesti... tähän tarvittiin neljä kättä, noin rulla maalarinteippiä (ainakin), liimaa, paljon kirosanoja ja hysteerinen kikatuskohtaus.
Seuraavana päivänä siihen tarvittiin toista liimaa ja lisää teippiä.
Oh man... this took four hands, at least a roll of tape, glue, plenty of swear words and hysterical giggling.
The next day it needed another glue and more tape.

Sillä aikaa kun liima kuivui, hioin ja maalasin rimoja. Ja sitten taas teipattiin ja liimattiin monella liimalla... Ja harkittiin hermoromahdusta..
As the glue dried, I sanded and painted. Then I got out more tape and several different glues.. and considered the possibility of a complete break down...

Mutta tässä kohti alkoi tuntua, että ehkä kaikki tuska ja hammastenkiristys palkittiin. Kunnes muistin, että näitä tarvii tehdä toinenkin.. huokaus..
Siinä ikkunoiden kuivuessa sain muutenkin tuota julkisivua puuhattua. Lista on struktuurimaalilla käsiteltyä styrox-listaa. Sokkelissa jostain projektista ylijääneitä tiiliä (taitaa olla Estherin takoista). Perusajatuksena tässä projektissa on, että käytetään sitä mitä kaapista löytyy. Ja jos ei löydy juuri oikeanlaista, niin sitten improvisoidaan.
But at this point I started feeling like all the sweat, pain and tears were worth it. Until I remembered I still needed to make the second window...sigh..
As the windows dried at different stages, I had time to work on the shop front. The fancy list is in fact made from styrofoam, I painted it with structure paint.On the bottom, I used tiles left over from some other project (Esther's fireplaces, I think). I am trying to use what I have for this project. If I don't have exactly what I need, I'll improvise.

Kun istutin toista ikkunaa paikoilleen, tajusin, että olin käyttänyt ikkunakalvon väärinpäin ja ikkuna olikin puoli senttiä lyhyempi, mutta vastaavasti leveämpi kuin naapurinsa.. Saattoi olla, että muutama voimasana tipahti tässä kohtaa.. Sitten alistuin kohtalooni, ja totesin, että Viistokujalla nyt vaan on ikkunat vinksallaan.
As I was attaching the second window, I realized I had used my window glass the wrong way. It was half a centimenter shorter and wider than its' neighbor.. I may have cursed quite heavily at this point... Then I sighed and thought that windows are supposed to be crooked on Diagon Alley, right?

Nyt on ovikin paikoillaan. Koivua, balsaa, listoja ja nuppina shakkinappula.
I finished the door also. Birch, balsa and trim, the knob is a tiny chess piece.

Sisälle löysin täydellisen paneelitapetin. 
I found the perfect panel wallpaper for the walls.

Ja kirjaa varten tehdyt pöydätkin löysivät kodin.
The tables I had made for my book found a home too.
Esther näyttää oikein tyytyväiseltä.
Esther looks quite pleased.

7 kommenttia:

  1. Hieno talo tulossa, ei sulta ainakaan ideat lopu :)

    VastaaPoista
  2. Oh this is all so familiar to me, not getting the measurements the same, but that's the way it goes sometimes. I think that if you added a little bit more roof to the top of the shorter one and painted it out, it will be less noticeable but I think that the quirkiness is perfectly justifiable. And I admire your tackling a Bow Window in the first place, which just goes to prove what you can do IF you really want to. :D

    elizabeth

    VastaaPoista
  3. Olipa elähdyttävää lukea 😄. Luovuus ja taitavuus, siinä vasta pari. Mielenkiinnolla odottelen, mitä kaikkea vielä ideoitkaan !

    VastaaPoista
  4. Perseverence has paid off Susanna as your windows look great and add so much character. I can't tell that they are different. And I love that wallpaper panel! It is just stunning. Did you print it yourself?

    VastaaPoista
  5. Pidän ajatuksesta käyttää jotakin, joka on. Joskus ostaa liikaa ja menettää. Viistokujalle antaa paljon tilaa mielikuvitukselle. Odotan jatkumista. Halauksia, Julia

    VastaaPoista